~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 13, 2010

~ Di Pagi 3 Ramadhan ~

Salam semua.. Alhamdulillah.. dah masuk hari ke-3 berpuasa yer kawan-kawan.. hari ni hari jumaat pulak tuh.. tak sabar nak balik umah mak esok.. nak merasa berpuasa dan berbuka kat sana pulak bukan ke dah selalu balik umah mak.. hehehe..

lagipun kalau berbuka kat umah mak cam meriah sikit.. kalau adik2 balik tu yang meriah je meja makan.. masing2 request nak makan apa.. kalau bernasib baik, leh la dapat makan makanan kegemaran.. hehehe.. bukannye apa, bila buka puasa kat umah sendiri bertiga aje mengadap makanan.. lauk pauk ada yang beli kat PARAM je, nasi ngan sayur je aku masak selagi aku larat nak masak nie.. aku masak pun xderla nak pedas2 sebab aleya nak makan sekali..

menu untuk berbuka 1 ramadhan dan 2 ramadhan kelmarin memang simple sangat.. cuma hari pertama puasa tu teringin nak makan kuih pelita dan hari kedua puasa teringin nak makan popia basah.. hari nie.. ermm ntah la, tak tau lagi.. sebelum makan makanan berat, masa berbuka tu aku amalkan makan kurma dulu dan minum air masak.. dalam masa setengah jam baru la amik nasi pulak, kalo idak nanti abis semua isi perut keluar balik.. sebelum masuk tido pulak aku minum susu dutch lady panas segelas..

bila bersahur pulak.. sebelum makan nasi, makan kurma 2-3 biji dan minum sikit air masak.. pastu baru makan nasi.. pas makan nasi pulak, minum horlicks 1 mug.. alhamdulillah bila amalkan macam nie, masa kat pejabat pun tak rasa lapar sangat.. boleh lagi bertahan sampai petang..

ermm.. okla nak sambung buat kerja pulak.. dah tinggi menggunung dah fail2 ni minta untuk ditaip.. aduii.. takpe takpe bulan puasa kan kena banyak bersabar.. ;) ok la kawan-kawan selamat menjalani ibadah puasa dengan tenang dan tawadhuk.. Alhamdulillah..

Photobucket

2 comments:

cheqna said...

selamat berpuasa
memang besh kalau dapat buka sama2 ngan family...=)

amai @ mai said...

cheqna : slamat berpuasa :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin