~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Monday, August 30, 2010

~ Lagu Hari Raya Feveret Dari Dulu Hingga Kini ~

Hari nie dah ari ke 20 Ramadhan..
Nak dengar lagu raya la pulak..
Nak tanye nie.. korang ada lagu raya feveret tak?
Nie antara lagu raya yang aku minat sesangat dengar time puasa n raya..
Memang best..

so layann.. aku tepek kat sini yer.. Selamat terhibur..




Suasana Hari Raya - Anuar Zain & Elina

* Berlalulah sudah Ramadhan
sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan
dengan rasa gembira
anak muda di rantauan
semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan
bersyukur tak terkira

bertukar senyuman dan salam
ziarah menziarahi
tutur dan kata yang sopan
salin memaafi
suasana hari raya
walau di mana pun jua
memberikan ketenangan
dan ketenteraman jiwa

** kuih dan muih
beraneka macam
makanlah jangan hanya dipandang
ketupat rendang
sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

wajik dan dodol
jangan lupakan peninggalan nenek
zaman berzaman
asyik bersembang
pakcik dan makcik
Hai.. duit raya lupa nak diberi

Ulang *
Ulang **


Photobucket

1 comment:

Zaidah said...

tadik pagi bukan radio sinar fm dah berkumandang dah lagu raya..n kebetulan lagu anuan zain n elina...meriah

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin