~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 16, 2010

~ Juadah 4 dan 5 Ramadhan ~

ok la seperti yang dijanjikan... nak jugak update pasal juadah last 4 & 5 ramadhan kelmarin kan.. hehehe..

cam biasa sabtu n ahad memang akan berbuka puasa kat umah mak aku.. hehehe.. sebab apa tau, sebab kalau buka kat sana meriah jer ngan makanan.. sronok sikit makan ngan family ramai2.. ari sabtu kitorang sampai dalam kul 3 petang sebab paginyer dah berperang mengemas kat rumah.. rehat2 jap baru bertolak ke damansara..

Juadah buka puasa 4 Ramadhan


kuih tepung bungkus, lepat pisang, lepat ubi (request oleh adik pompuan aku) dan popia goreng (request oleh mak).. nie semua abah beli jer kat PARAM TTDI..

lauk-pauk handmade by mak.. sambal tumis petai, sup sayur, ikan pekasam goreng cili padi, tempe goreng dan ikan kembung sumbat bakar sambal tempoyak.. dan semestinya nasi..

Pencuci Mulut.. Cendol.. buat sendiri tau.. campak2 je.. bahan2 beli yang dah siap aje..

bahan-bahan :- air gula, cendol, buah kabung, santan, sagu hijau, cendol, air batu..

ermmm... sedap gak kan.. sesekali wat sendiri ajek..


Juadah buka puasa 5 Ramadhan.. malam semalam.. hehehe..

masih lagi kat umah mak ek.. pas semayang terawih baru kitorang balik ke Putrajaya.. hujan sangatla lebat masa kitorang kluar dari umah.. itupun sampai dalam kul 11 lebih.. aleya pun dah tido lena dalam kereta.. tinggal la kami laki bini berborak memecah kedinginan dalam kereta tu.. yang menjadikan kitorang lambat sampai ke Putrajaya sebab ada xcident depan IOI Mall Puchong.. macam serius teruk giler je.. antara motorsikal ngan kereta kenari.. kemek teruk kenari tu.. ishh.. masa kitorang lalu tu, rasenyer dah diangkat kot mangsa2 kejadian.. polis pun sibuk jaga lalulintas, ada polis forensik kot siap tulis nota bagai.. ermm.. takut betul kalau xcident2 cam nie.. nasihat untuk kengkawan dan diri sendiri.. berhati hati di jalanraya.. lebih2 lagi kalau dalam waktu hujan, kena sentiasa alert dengan kenderaan depan, belakang, kiri dan kanan.. lebih2 lagi pembonceng motorsikal.. kesian kat diorang jugak..

ok kita kembali pada crita asal.. nie aku tepek gambar juadah..

kuih lepat pisang (kali ni x beli yer.. buat sendiri sebab yang semalam tak puas makan lepat pisang) dan kuih kacang..

lauk-pauk handmade by mak juga.. aku goreng sayur jer.. mee hoon, sayur goreng, pucuk ubi masak sambal petai tempoyak, gulai lemak siput sedut n ikan bawal masak kukus (xda gambar, x sempat nak amik.. ) dan nasi..

malam tadi xde desert yer cuma selepas balik dari sembahyang terawih.. diorang2 ni bantai makan durian la pulak termasukla si kecik nie hah..

sebakul durian ok.. sapa2 hantu durian jangan terliur k..

mr. hubby, adik aku n aleya sibuk menjamah durian.. ko pahal pdos buat muka cam gitu..

niela budaknyer yang suka makan durian, mengalahkan orang besar ok.. memang join ngan ayah dia hantu durian.. alih-alih pagi nie, dapat batuk ok.. tula makan banyak2 lagi anak dara ku sorang nih...

nota : bukan xnak tepek gambar berbuka masa kat putrajaya.. malas nak tepek gambor sebab makan pun b3 aje.. :)

minggu depan macam teringin nak makan kuih tako.. nak try buat sendiri lak.. hehehe... harap2 menjadi..

Photobucket

3 comments:

cheqna said...

behnya..
huhuhuhu

Mrs. Simplicity said...

banyak nye juadah! seronok sg tkalau dpt berbuka ramai2 kan? makanan banyak pun lalu je nak makan. leya suka makan durian eh? steady je nmpk dia makan durian.

amai @ mai said...

cheqna & alya : time bersama keluarga la yang banyak juadah.. bile dah berkumpul tu macam2 nak makan kan, lebih2 lagi kalo adik beradik ramai, macam2 selera..

aleya mmg suka makan durian geng ayah dia hantu durian.. mai kurang sikit.. :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin