~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 3, 2010

~ Bedung @ Selimut Baby ~

kali ni aku bersemangat berkobar-kobar nak buat bedung @ selimut untuk baby sendiri yer.. hehehe.. pada hari sabtu (17.07) yang lepas, kebetulan memang nak pergi umah mak, sewing kit aku pun aku angkut sekali aku pun ajak En. Hubby pergi redah kedai kain kat Pee Jay Old Town tempat mak aku suka shopping kain selimut kat sini bila aje sampai kedai terus tuju tempat kain untuk wat bedung a.k.a selimut.. wahh.. rambang mata jugak, akhirnya dapat gak aku rembat 5 helai, 4 helai amik 1 meter n lagi sehelai amik 1 1/2 meter untuk buat sarung bantal dan sarung bantal peluk.. 1 meter bersamaan dengan RM 6 aje.. jenis kain macam kain kapas ye kawan-kawan yang biasa kita tengok tu.. ada orang panggil "cotton flannel" rasanya..

sampai rumah mak terus buat ok, ukur n gunting bagai semangat sudah maliii.. masa ni malas nak amik gambor sebabnye ada yang menyibuk menolong sekali, terjerit-jerit aku minta tolong En. Hubby jaga dan tengok aleya, risau aku kalo dia main gunting ke benda tajam ke.. En. Hubby ni kalau dah tengok tv lagi-lagi cerita favorite dia, aku panggil pun tak dengar.. saborjee.. ;) memang masa mengukur kain dilakukan banyak kali, mana tak nyer anak dara ku yang sibuk membantu.. geram betul.. nasib baik la 4 helai aje yang dibuat Bedung a.k.a Selimut, tu pun ber jam-jam nak siap.. ishh..

tapi bab menjahit aku tak buat yer.. mak aku tak kasi guna mesin jahit dan tak elok menjahit masa mengandung katanya.. sebab ape? aku pun tak tau.. pantang larang dari orang tua kan, kalo tak ikut karang lain pulak ceritanya.. so.. ikut je laa.. alih-alih mak aku la yang jadi tukang jahitnye.. janji siap ye mak.. terima kasih..

nak tengok hasilnya.. meh aku tepek.. cantik x? cantik ke tak cantik.. aku guna untuk sendirian aje.. tak buka untuk tempahan pun, tapi kalo ada yang minta tolong tu boleh la dipertimbangkan.. tolong kawan-kawan ;)



Photobucket

4 comments:

Arin Mansor said...

cantek lahhh..

nanti leh lah adik tempah yer..ekekek.. kawan2 kan :D

amai @ mai said...

arin : bolehhh... bila tu.. hihihi.. :)

nome said...

cantek! i loikeeeeee....

amai @ mai said...

nome : tq nome ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin