~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 4, 2010

~ Barut Baby ~

semalam cerita pasal bedung, kali nie nak cerita pasal barut pulak.. baby yang baru lahir mesti kena pakai barut kan.. yer laa supaya perut baby tak masuk angin.. ibu pun senang hati ye dak..

aku beli barut baby kali ni secara online aje.. aku pembeli online yang tegar ok.. aku rasa nak buat dan menjahit barut ni amatlah susah dan cerewet caranya.. sebenornya malas je lebih.. hehehe.. barut time aleya dulu adalah dalam 6 helai [3 helai bertali , 3 helai lagi jenis pelekat] yang masih elok dan boleh digunakan.. kali ni aku order online kat kedai Kak Maz.. aku order dalam 10 helai [ 5 helai bertali , 5 helai lagi jenis pelekat ] memang aku puashati bila dah sampai, jahitan amatlah kemas dan teliti.. harga pun berpatutan kalo kita beli secara set, setiap set ada 5 helai..


yang ini 5 helai barut yang bertali..

yang ini pulak 5 helai barut berpelekat (zap-on)



pandangan dari dekat.. semua ada 10 helai..

kalau ada kengkawan yang berminat nak buat tempahan or beli, kengkawan klik je kat link kedai Kak Maz bawah ni :




banyak pilihan yang korang boleh pilih.. Kak Maz pun ada jual Nursing Cover, Bedung Baby, Bengkung dan lain-lain lagi.. Macam-macam corak ada.. Insyaallah puas hati dengan hasil homemade Kak Maz bagi orang-orang yang tidak terlalu cerewet.. ;)


Photobucket

2 comments:

cik dah ganu kiter said...

oo skg dah ada pattern kain berbunga erk..dl idah beli yg kaler putih jer..

amai @ mai said...

idah : bkn stakat corak bbunga aje, gambor kartun pun ada.. byk pilihan skarang nie.. ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin