~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 27, 2010

~ Appointment Checkup 34 Minggu ~

Salam 17 Ramadhan..
Uishh.. semalam tak sempat nak hapdet blog..
Banyak pulak keje kat pejabat..

Cam biasa semalam pagi aku ada appointment checkup..
meh aku hapdet yer..

No. Giliran : 364
Bilik Pemeriksaan : No. 11
Tarikh : 26.08.2010
Usia kandungan : 34 minggu
Berat : 74.4 kg.. turun sikit.. maklumlah puasa kan..
Tekanan Darah : Ok
Jantung Baby : 133 bpm.. normal
Kaki Bengkak : ada bengkak..
Air kencing : Clear
HB : 11.8.. ok..

Nasihat dari Nurse :
~ Nurse tanya aku pernah amik apa2 produk perancang kehamilan ke.. aku cakap aku tak pernah amik apa2 produk or suntikan untuk merancang kehamilan.. planning sendiri sendiri aje.. :) pastu dia terangkan kat aku kalau tibe2 nanti nak try sebarang produk or suntikan lepas bersalin anak ke-2.. aku angguk2 je.. tak berani plak aku nak try takut effect kat badan pulak..
~ Nurse bagi vitamin, pil zat besi n asid folik.. aku makan pun ada skip skip gak bulan puasa nie.. asik lupa aje..

Masa nurse check perut aku semalam, alhamdulillah kepala baby dah ada kat bawah.. tgh2 belek perut aku, baby gerak la pulak... hehehe...

kejap je dah 34 minggu kan.. maknenye tak lama dah nak bersalin, pejam celik pejam celik dah nak masuk 9 bulan pun.. aku ada tanya gak, selalunya kalau bersalin anak yang kedua ni cepat or lambat.. nurse tu terangkan, kalau anak kedua selalunya cepat sebab dah ada laluan masa anak yang pertama dulu... so, aku pun kenala bersiap bila2 masa je kan.. hopefully lepas raya la baby kuar.. ape2pun barang2 nak ke hospital memang dh prepare.. cuma tinggal nak masuk dalam kereta je.. hrmm.. doakan aku yer kengkawan.. kekadang bile aku sensorang fikir menda nie boleh jd tension sebab risau.. huhuhuhu..

ermm... next check up lepas raya yer.. 13.09.2010 [Isnin].. mungkin masa nie aku kena scan rasenyer macam kata nurse semalam..


Photobucket

1 comment:

Zaidah said...

semoga mai n baby sihat...n selamat melahirkan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin