~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Thursday, May 24, 2012

~ Telinga oh Telinga ~

Ntah kenapa 2 - 3 hari nie...pendengaran saya kurang jelas...telinga belah kiri nie rasa macam ada benda je menghalang...tak sakit pun tapi rasa tak selesa...nak bercakap pun macam bergaung aje...

So, balik keje tadi singgahlah klinik lita alis kat presint 9 nie...bawak si Aleya sekali pas amik dia dari sekolah...nasib baik tak ramai orang, masa saya sampai saya orang yang ketiga...



Masuk jumpa doktor...saya bagitau la masalah saya...sib baik doktor pompuan, dia tengok telinga belah kiri dan kanan...yang kanan clear tapi yang kiri gegendang telinga telah di blok oleh Tahi Telinga...cesss...patutla saya tak dengar...doktor tu bagitau, kalau kita guna selalu cotton bud tu lama lama benda tu akan tolak tahi tu ke dalam, tu yang jadi situasi macam saya nie...

Doktor bagi ubat titik je dalam telinga untuk melembutkan tahi telinga tu...pastu nak tunggu tahi tu keluar plak, dalam masa ni janganlah guna cotton bud tu yer...



Jumlah rawatan semua kat klinik tadi...RM 13 hengget...rasanya yang nie yang paling murah selama saya mendapat rawatan kat klinik nie...

~ mai aka ibu AL ~

posted from Bloggeroid

1 comment:

iA is ieda asrieda said...

ieda pun slalu korek gak telinga...gatal kot...haha..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin