~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 23, 2012

~ Binatang Peliharaan Di Rumah Maktok ~

Haha...sekarang ni rumah mak saya dah macam zoo...
Lepas nie datang umah mak saya kena bayar tiket masuk...hehehe..
Haritu bela ikan satu aquarium besar...
La nie ada plak si BoBo aka landak albino...
Kepunyaan adik lelaki saya yang no. 3...
Haha...yang ini saya belum berani nak pegang lagi sebab bulu bobo yang tajam...
Tempat tinggal bobo dalam sangkar khas untuk bobo...
Makanan bobo...ulat...



Yang nie pulak si awe aka iguana...
Kepunyaan adik lelaki saya yang no. 4...
Yang ni saya berani pegang...
Tapi kalau terlepas bukan main laju lagi dia lari...
Nak bela si awe ni kena ada lesen tau...bukan suka suka je terus bela...
Makanan si awe adalah sayur sayuran dan buah buahan...
Kakak aleya takut dengan ini awe...
Laila tak takut...berani betul dier...
Silap haribulan boleh penyek iguana tu...





Yang ini pulak ikan arowana...
Ikan yang paling mahal tue...
Ishhh tu spesies arowana yang mahal...
Yang kat umah mak saya nie, spesies biasa aje...
Yang nie kepunyaan adik lelaki saya yang no.3 tu jugak...
Makanan kegemaran adalah ulat...



Lepas ni tak tau nak bela apa lagi kat umah tu...
Mak saya pun dah bising...
Dia dah warning awal awal dia tak mau masuk campur dalam hal penjagaan binatang binatang tu kecuali ikan peliharaan tu bolehla dia tolong bagi makan...
Yang lain lain tu tak kuasa nak layan...
Huhuhu...
So, adik adik saya sila amik action dengan warning mak tu yer...
Pandai pandaila yer...

~ mai aka ibu AL ~

posted from Bloggeroid

1 comment:

Mommy_ima said...

hehe...mcm zoo. iguana tu baby lagi ea? tp sy pun tetap geli ngn species ni.. huu~ (-_-)'

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin