~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, September 23, 2010

~ Tak Sah Kalau Raya Aku Tak Dapat Makan Menda Nih.. ~

Masa cuti hari malaysia yang lepas.. masih lagi mood raya kan.. aku lepak kat umah mak aku dan nie yang aku request kat mak aku.. aku suka makan menda nie.. memang makanan feveret aku lagi2 time raya.. raya tahun ni kan kat Ipoh, so tak merasa la nak makan makanan nie.. orang Ipoh suka makan pulut (lemang, ketupat palas, ketupat pulut..) kalau salah tolong betulkan yer.. :) kalau aku pulak tak sah kalau raya takda makanan nie..

nie la makanan yang aku gila sangat.. ketupat nasi original, yang dianyam dengan daun ketupat original bukan yang dalam plastik yer dan ayam masak palembang (makanan orang jawa belah mak aku.. feveret seisi keluarga)..

ketupat nasi original.. dianyam oleh mak aku..


ayam masak palembang.. air tangan mak aku gak..

nie aku tepek gambor yer.. ermm memang sedap.. marvelous ayam masak palembang nie.. uishh aku kalau ngadap menda ni sorang.. silapharibulan ayam seekor pun abis pehh.. makan ke melantak.. ada yang terliur ker.. ampun ya.. bukan niatku... hehehe...

sepinggan untuk aku.. baru 1st round.. 2nd round, 3rd round dan round seterusnya x amik pics pun.. hehehe...



Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin