~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 22, 2010

~ Raya Pertama.. 1 Syawal.. ~

10.9.2010 [Jumaat]

"Berlalulah sudah Ramadhan.. Sebulan Berpuasa.. Tiba Syawal kita rayakan.. Dengan rasa gembira..."

Alhamdulillah... tahun ini penuh puasa aku walaupun tengah sarat ni.. syukur :) Hari ni hari raya.. awal-awal pagi dah bangun, semangat raya ok.. sementara mr. hubby bersiap nak pergi menunaikan sembahyang raya.. aku sibuk mengejutkan si aleya.. sekarang ni bukan main susah lagi nak bangun pagi yer.. jenuh jugak yer.. adik2 ipar perempuan yang ada nie sibuk di dapur dan menyiapkan juadah hidangan pagi raya.. hehehe...

Bila je kaum lelaki dah keluar untuk sembahyang raya, time nie masing2 pompuan-pompuan pulak nak mencantikkan diri hahaha.. aku pulak sibuk melayan si anak dara ni hah yang susah nau nak suruh pakai baju kurung.. itupun setelah dipujuk dan bile nengok maksu keciknya pakai baju kurung barula dia sibuk2 nak pakai jugak.. aku pulak simple aje di pagi 1 syawal nie.. pakai jubah aje ok.. tahun nie memang takda tema.. semua rojak.. mr. hubby pakai baju melayu kaler purple (tahun lepas punya), Aleya pakai baju kurung cotton kaler biru dan aku pakai jubah coklat aje.. hehehe... jadila kan daripada takda..

gambar raya kami... cer tgok aleya posing.. sabor jela..

aleya wit opah.. bodek kuat nih... nak uwit ayer.. hehehe..


Bile kaum lelaki dah balik dari sembahyang raya, aktiviti kami seterusnya adalah menjamu hidangan juadah raya dan selepas itu sesi bermaaf maafan.. wahhh... bab nie yang syahdu nih.. huhuhuh... gambor aku tepek sekeping je yer.. yang lain xjadi.. mr. hubby x pandai nak ngambik gambar pkai hp aku nih.. pastu xde sape yang nak ngambik gambor.. sian kat aku kan.. selepas selesai sesi bermaaf maafan dan sesi bagi duit raya.. kami bergerak untuk beraya di rumah maklang pulak.. sementara itu mr. hubby dan adik2nya pergi menziarah kubur arwah bapanya.. bukan aku tak nak ikut, tapi tak di bagi ikut.. tengah sarat2 nie masuk hutan.. tak elok katanya.. ermm.. lama gak kami duk lepak di rumah maklang sambil menunggu mr. hubby balik..

mr. hubby bersalam dengan mama.. huhuhuh... nangis ke bang..

masa ni baru sampai umah mak lang.. belum apa2 aleya dah ngadap kuih ok.. siap bersila lagi.. abis terang kerepek2 dalam tue.. huhuhuhu...


bile mr. hubby n adik-adiknya dah sampai.. sambung makan lagi.. hehehe.. masing-masing kelaparan.. dah selamat beraya di rumah mak lang kitorang pun terus balik rumah sebab mr. hubby nak bersiap pergi sembahyang jumaat pulak..

ikut planning awal selepas je sembahyang jumaat nak pergi beraya rumah member mr. hubby n rumah member aku kat kem PGA tu.. tapi tak jadi sebabnye aleya dah tido hinggala ke aku pun terlelap sampaila ke petang nyer.. bile dah petang dah malas nak kuar jejalan.. tetamu pun silih berganti datang kat umah mama.. last last duk umah jer melayan tetamu... raya pertama kitorang xdela nak g mane2 pun... :) melayan tetamu sajorkk..

nota : next n3.. 2 Syawal.. adik ipar bertunang..

Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin