~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Friday, August 24, 2012

~ Sebelum Raya...@ 28 Ramadhan ~

Hari jumaat sebelum raya saya masih bekerja..
Sebelum balik ke Ipoh, singgah sg buloh dulu untuk buka puasa bersama keluarga sebelah saya...
Mak masak menu macam nak raya je..
Best.. Best.. Best.. Ada ketupat nasi dan lauk palembang...
My faveret tuuu...



Mak masak awal awal sebab tahun nie saya n adik no 2 beraya di rumah mertua masing masing...
Tu yang dia lepaskan hajat kempunan kitorang nie...
Huhuhu... Timacih mak...
Mak masak banyak gak, ada dalam 50 biji gak kot...
Siap bergantung gantung kat dapur tu hah...



Saya bawak sikit bekalan balik ipoh untuk bersahur dan buah tangan untuk mak mertua sekali...
Kitorang bertolak dari Sg. Buloh dalam pukul 9.30 mlm dan sampai di ipoh dalam kul 12 lebih camtu...
Memang banyak kereta la tapi tak jem pun... Jalan lancar...
Pastu ada plak sebuah kereta nie baling mercun...
Tokujut den... Sib baik anak anak dara saya tak terjaga...
Mata memang ngantuk tapi tak leh tido...
Duk layan en. hubby berborak...
Kang dia ngantuk lagi susah...
Sambil sambil tu layan perasaan dengar lagu lagu raya kat radio...

Sampai rumah mak mertua...
Terus bentang toto dan tido...
Mata dah tak larat sangat sebab esok paginyer nak bgn sahur plak...

Nota : Hari sabtu, adik ipar siapkan lauk raya dan mak mertua buat ketupat palas...ipar duai yang lain ada yang dah sampai dan ada yang belum sampai, takpe masing masing dekat je... Next n3 pasal raya pertama la ye...

~ mai aka ibu AL ~

posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin