~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Thursday, August 30, 2012

~ Jalan Jalan Beraya dan Jamuan Makan Sedara Mara ~

Raya ke 4 dah balik KL
Jalanraya sangatlah tak jem
Sungguh relaks dan tenang dalam kereta
Bertolak dari Ipoh jam 9.30 pg
Sampai Sg. Buloh jm 12 tghari
Itupun ada singgah RnR Ulu Bernam

Singah umah mak kejap je
Petang tu jugak balik Putrajaya
Memandangkan esok nya (khamis) saya dah mula bekerja
So, bekerja la 2 hari

Hari sabtu
Ikut mak g kenduri kahwin kat Jalan Kebun Klang
Kenduri sedara belah emak
Lepas makan duk lepak lepak borak borak ngan sedara
Sempat bergambor



Lepas pergi kenduri
Kitorang beraya umah nenek lah pulak

Rumah yang terakhir hari sabtu untuk beraya
Rumah Pak Ngah



Tak g mana mana dah terus balik umah

Hari ahad
Mak buat makan makan untuk adik beradik mak
Menu makan makan
Laksa, mihun goreng, kuih muih, agar agar dan buah buahan
Kitorang plak jadi penyambut tetamu





Penuh gak umah mak

Malam tu balik putrajaya
Esoknya dah keje balik
Letih letih letih
Sampai umah terus kebaboommm...

minggu ni nak g mana pulak ek
Ermmm...kakak n adik yang sronok...
Dapat kumpul duit raya...

~ mai aka ibu AL ~

posted from Bloggeroid

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin