~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Wednesday, June 23, 2010

~ Pergi Merisik ~

hari sabtu lepas.. memang penting sangat sebab pagi tu aku menemankan mak aku n adik aku pergi memilih dan membeli cincin merisik.. maklumlah kalo suruh pergi sendiri mana reti bebudak lelaki nak memilih dan petangnya pulak family aku pergi merisik dan meminang bakal adik ipar aku nie.. takdala jauh pun duk kat sepang jer.. ish ish.. dh sampai seru rupanya adik bujang ku ini.. dah la pendiam tak pernah cerita ade makwe ke idak, tup tup bagitau mak dah ada yang berkenan.. saborjela.. rasenye tak payah la ek aku tempek gambor cincin merisik tu, kurang sesuai la plak rasenyer.. insyaallah bila dah selesai semua aku tempek la gambor - gambor yang ado ye.. kitorang pergi merisik pun abah + mak dan aku suami isteri dan aleya.. wat pe nak g reramai kan.. simple simple jadila.. 1st time mr. hubby jadi tukang cakap bagi pihak lelaki.. kelakor je nengok.. macam nak pergi merisik anak raja.. kikiki..


so, bile dah dapat kata sepakat.. insyaallah, untuk majlis tunang tu nanti akan diadakan awal bulan 11 Julai ni.. hah amik ko, lagi brapa minggu je.. mau tak kelam kabut.. macam tak biasa je kelam kabut kan sekarang nie tiap-tiap minggu la aku berkampung kat umah mak.. yerla sapa lagi yang nak tolong mak kan nak buat barang-barang hantaran tu.. aku la selaku anak sulung a.k.a mak buyong.. kui kui kui.. silap haribulan tangan yang keras ni jadi lembut.. ishh.. mana nak cari idea nie hah.. tulun tulun..



Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin