~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Thursday, November 12, 2009

~ Mari Membaca Bersama Aleya ~

Nie aktiviti aleya 2 hari mlm yg lepas
ingat nk hapdet smlam.. tp mama mertuaku dtg.. jd x sempat pun nk on lappy..


hehehe.. aku suka nengok kalo aleya mmbaca..
comei sangat sbb siap buat gaya2 nak tnjuk ape yg ada dlm buku tu..
aleya ni kalo dia nk mbaca mesti kna layan ape yg dia tunjuk.. tp kalo time hangin xmau baca kita ajak tgok buku pun xmau.. wat x tau jer..
sabor jer..

antara yg perkataan2 yg slalu aleya sebut

payung disebut 'bujan' (sebenornye hujan)
bas disebut 'bas'
basikal disebut 'kal'
cawan disebut 'minum'
kereta disebut 'car'
ikan disebut 'fish' @ 'kan'
ayam disebut 'ayam'
kucing disebut 'eiaoww'
elephant disebut 'epen'
semut disebut 'mut'
ulat disebut 'yat'
duduk disebut 'dodok'
nasi disebut 'acik'
susu botol disebut 'ichi' (aku xtau dia dpt dr mana nama nie)
terima kasih disebut 'acihhh..'
adik aku (pakcik aleya) dipanggil 'maman' (sepatutnya Paman = panggilan org jawa mksudnya Pakcik)
ayah dipanggil 'ayap'
ibu dipanggil 'mak' (saborjelaa kan jauh bebenor..)

hehehe.. sbenornya ada lagi, tu jela yg aku ingat wat masa nie..
gelagat dia membaca tu yg membuat aku sonok je..
betullah kata orang.. anak adalah penawar duka..
layannnn.. :)

PhotobucketPhotobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin