~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Saturday, November 14, 2009

~ Arghhh.. Lipstik Aku.. ~

sebelum ni aku ada baca pasal kes2 camnie kat blog org lain
tersenyum sorang2 dan tpikir gak la
kalo anak aku wat cam gini kan..
camne la agaknyer yer.. !!
tapi x sangka la.. mmg semua bbudak suka menda nie kot..
uwarghhhh.. rase nk nangis tau..

kisahnya begini.. mlm tadi tgh siap2 packing barang nak balik umah mak aku..
aku biarkan aleya main sensorang.. kalo idak dia duk mengaco aku berkemas..
aku langsung dan tidak perasan dia main benda nih tau..
alih-alih en. hubby masuk bilik...

ikuti antara perbualan aku n en. hubby..

en. hubby : "ayang, lipstik ayang ada brape.."
aku : "ada 1 la.. yg 1 lagi tnggal kat opis.. nape bang?"
en. hubby : "ayang jangan marah lak... tgok anak ni wat per.."
(sambil tunjuk lipstik aku yg dah hancur.. dengan leya yg comot penuh kaler merah kat mulut dan tangan.. )
aku : (dengan perasaan yg rase mcm nk nangis tau..) "Ya Allah.. anak aku.. aleyaaaa.. abisla lipstik ibu.. adoii.. nape hancurkan lipstik ibu ni sayang.."
aleya : ... ! (sambil wat muka x bersalah.. tengok je muka aku..)
aku : aleya.. aleya.. (sambil membebel.. bebel.. )

tula agaknye ek.. slalu baca n3 org lain..
x sngka menda ni nk blaku kat diri aku gak..
aku anggap benda ni satu pkembangan wat aleya.. sekejap je rase anak membesar depan mata..
dia dh nk meneroka semua benda.. dia slalu pg2 tgok ibu dia bersiap nk g keje, tempek bedak, pakai lipstik.. x mustahil dia nk meniru kan..

so, think positif k!:: mangsa.. kui.. kui.. kui.. :

PhotobucketPhotobucket

2 comments:

Wawa_Nadwa said...

kalau dah gegirl tu mmg tak dapat dipisahkan dengan lipstik.
=P

mai a.k.a ibu leya said...

wawa : kecik2 dh pandai.. uishh saborjela.. :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin