~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Saturday, February 25, 2012

~ Habis Hati ~

Tula perkataan yang selalu digunakan apabila opah bersama cucu cucunya.. Walaupun cucunya baru 5 orang (sorang takda dalam gambar).. Memang akan sentiasa habis hati ngan cucu cucunya.. Macam kitorang yang duduk Putrajaya, kalau sesekali balik tu memang laaa anak anak saya manja ngan opahnya... Apa yang diminta akan ditunaikan oleh opahnya.. Kadang tu geram jer saya, kalau balik kampung cakap ibu ngan ayah pun tak mau dengar.. Saborjerlaa..

Bukannyer ape, kadang tu kesian kitorang tengok opahnyer.. Kadang tu dh macam tak larat jer melayan karenah cucu cucunya... Tapi tula kan.. sayangkan anak ditangan tangankan... Sayangkan cucu di ikut ikutkan.. Hahahaha... Betul ker peribahasa nie hah.. Belasah jer saya nie..

Apa apapun yang penting mertua saya nie gembira dan seronok melayan cucu cucunya... Habis hati la katakan.. Lagipun kalau dah lama tak tengok muka cucu cucunya nie, hanya panggilan telefon pengubat kerinduan... Dapat cuti 2-3 hari pun dah memuaskan hati opah.. Alhamdulillah..


~ mai aka ibu AL ~


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin