~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 7, 2012

~ 1st Day Aleya Di Tadika ~

salam berhari minggu.. bersiaran dari Sg. Buloh..

so, hari hari di minggu yang lepas amat bermakna... nak cerita pasal 1st day aleya bersekolah...
Aleya dah berumur 5 tahun walaupun kalau ikut bulan baru 4 tahun 2 bln.. nak wat camne kan lahir2 ujung tahun nie...

Aleya dah start sekolah pada 4hb tempohari.. bersekolah di Tadika Islam Al-Hidayah Presint 9, salah satu cawangan MAIWP...

1st day memang ramai orang... yang ramainya parents la... macam saya jugak very very excited bila anak baru masuk sekolah walaupun sekolah TADIKA... hehehe... 1st day aleya masuk sekolah confirm confirmla aku laki bini amik cuti k.. seawal jam 8.00 pagi kitorang dah kuar rumah untuk antar Aleya.. 1st day takdela pakai uniform lagi sebab uniform belum dapat lagi... so pakaian untuk 1st day sehingga dapat uniform nanti hanyalah tshirt putih n suar track n tudung putih..

so far, hari pertama berjalan dengan baik... alhamdulillah... Aleya tak menangis bile saya tinggalkan dia dengan kawan kawan yang lain... kebetulan ada jugak kawan kawan dia yang sama masa kat taska dulu dan mungkin pengalaman aleya yang pernah tinggal di taska yang membuatkan diri dia boleh membiasakan diri bile jumpa kawan-kawan baru... hati mana yang tak sayu bile tengok anak dah pergi sekolah sebenarnya sedar diri dah tua... nampak sangat dah besar bile aleya dah sekolah.. tu belum lagi sekolah rendah... mesti ibunya yang meraung lebih..

Aleya ditempatkan di Tadika Islam dari pagi sampai petang... takdela saya nak kluar masuk waktu tengahari kat pejabat... sekali ambik je waktu petang pas waktu kerja... pas nie boleh ke ibunya kurus yer tengah berangan nak kuruskan badan nie yurannya pun takdelah mahal sangat..

nie ada beberapa picas yang sempat disnap masa 1st day aleya di Tadika.. layan je laa..



Nota : Gembira dan sayu bila tengok anak dah sekolah... belajar pandai pandai ye sayang... ibu sentiasa mendoakan kejayaan mu dunia dan akhirat.. Insyaallah..


Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin