~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, October 4, 2009

~ Makan Makan Raya ~

n3 pasal makan lak ek..
petang tadi ktorang jejalan beraya kat umah sedara mara n kengkawan mak..
aku follow mak aku jer..
korang layan jerla pic ek.. dh x larat nak crita kekenyangan bangat..

UMAH PERTAMA - Acik Liza (Kawan Mak Aku) kat Meru, Klang.. jiran lama mak aku mase kitorang duk kat kem PPH zaman aku kecik2 dulu.. smpai skarang x lost contact tau.. mak aku dulu ade gak jaga anak acik liza ni smpai jadi anak angkat mak aku dah.. skrang ni masing2 dh besar.. anak angkat mak aku pun nak amik pekse SPM tahun nie.. tu yg mak aku ajak g braye sana..

smpai je sane.. leya dah tido dari dalam kreta lagi.. penat sgt kot, x sedar langsung..

kitorang di jamu dengan makan tengahari lagi.. sedap!


UMAH KEDUA - Umah Acik Manja (adik mak aku) kat Kg. Jalan Kebun, Klang..
Signboard menuju ke Kg. Jalan Kebun.. kat sini pun jem gak tau..

Menu kat sini.. mee kari n roti jala.. dan kek apam gula hangus.. masa kat family sini acik jan pun ade gak..


UMAH KETIGA - Umah Nenek Lah (Mak Sedara Mak Aku).. kat Kg. Jalan Kebun gak..

tengok jela glagat leya ni.. kalo pasal makan x penah tolak.. makan je.. sume dia nak.. sib baik raya nak oii..

aiik bang.. baru umah ketiga dan tersandor ker.. ade lagi 1 umah kita lum pegi nih..


UMAH KEEMPAT (TERAKHIR) - Umah Pak Ngah aku le kat Bukit Kemuning.. kebetulan dia buat majlis makan2 adik bradik.. tu yg ktorang singgah beraya kat sini plak..

menu kat sini.. nasi impit.. lodeh.. ayam masak palembang.. mihun goreng.. agar-agar.. buah2an asam.. kacang kuda rebus.. air teh-o.. dan air anggur..

dalam tengah ramai2 tu.. sempat g kait buah sukun dorang nie ek.. pokok buah sukun ni depan umah pak ngah aku jer.. dapatla 3 biji.. tgok je la pic atas nie..

lepas maghrib ktorang bertolak balik dari umah pak ngah.. masing2 dah x larat dah.. itu baru 4 umah dh x larat, camne plak ngan org lain yg berpuluh2 umah dlm 1 hari.. (erkk ade ker!!) leya pun cam dah ngantuk n aku siap tukarkan baju leya lagi.. kitorang smpai di Putrajaye lebih kurang dalam kul 9 gak la.. smpai je umah mandi2.. taip n3 ni dulu (tu pun dh tsenguk2) pastu terus ZzzzzzzzzzzzzzzzZzzzzzzz...

PhotobucketPhotobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin