~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Friday, October 2, 2009

~Coretan 4: Aktiviti Raya Ke-4 dan Ke-5~

Pagi raya ke-4, awal2 lagi mama n en. hubby ku dah kuar umah nak g ziarah kubur arwah ayah mertuaku dan yang lain-lain.. aku n leya duk umah jer, kalo ikutkan tadi nak gak la pegi ziarah kubur.. tapi en. hubby suh duk umah jer.. buat la ape2 yg patut.. tolong2 apa2 yg ptut.. kemas2 ke masak2 ke makan2 ke g pun adik2 ipar yg lain pun ade kat umah gak..

waktu petang lak, nie la yg 2 branak ni buat.. mlayan leya main belon sabun tu yg kena tiup2 tu la.. en. hubby knala melayan ek.. layann je la gambo ni ek.. bukan main suka g leya.. tjerit jerit..

tengok je la reaksi muka aleya nie.. suka sakan.. ade hati nak tiup.. tapi lum pandai lagi.. hehehe..

*******************
nie la aktviti aku masa raya ke-5, mjahit manik kat tudung kak iparku.. maklumlah esok dah nak pakai.. sian plak tgok tudung kak iparku, kosong jer.. sib baik ade aku yg agak rajin nk tlong nih.. hehehehe...
g pun pada hari yg sama esok lepas solat jumaat, ada org nak dtg mrisik adik ipar aku dan lepas solat asar plak kak iparku dah nak nikah.. kitorang hanya wat knduri kecik2 je, jemput jejiran tetangga dan sedara mara yg terdekat jer.. kalo ikut prancangan bulan 2 tahun depan baru la ade majlis bersanding bagai.. dan majlis pertunangan adik aku yg nak diadakan secara serentak tahun depan.. kiranya 2 dalam 1 la kan..

utk kenduri esok semua dimasak sndiri.. barang2 utk masak awai2 lagi dh beli.. pagi2 tadi dah g beli kat pasar tanjung..

bile malam plak, sesi pakai inai kat pengantin.. dh ramai yg nolong xyah la aku nak interprem.. hehehe..

yang bbaju hijau tula kak iparku.. tersengih2 je.. maklumlah org dh nak kawin.. camtu la gayenyer.. hehehe..

PhotobucketPhotobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin