~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Saturday, October 3, 2009

~Coretan 5: Hari Raya Ke-6.. Adik Ipar Di Risik.. Kak Iparku Nikah..~

selepas selesai solat jumaat, kitorang menerima tetamu datang untuk majlis merisik adik ipar aku..

kedua-dua pihak tgh berbincang dan sesi perkenalan di antara kedua2 belah keluarga.. perbincangan melibatkan persediaan hari bertunang, jumlah hantaran dan lain2..

ni la adik ipar aku yang kena risik tu bergmbar sakan dengan cincin risik tu.. pas ni xleh la nak mengatai lagi, dah ada tanda tu.. hehehehe.. mata merah sebab sakit mata bukan nangis tau.. dsebabkan dia yg mula2 sakit mata abis satu umah kena sakit mata.. termasukla aku satu family..

tgah sibuk2 org datang berbincang tu.. kak long plak amik kesempatan nak siap2.. maklumlah nak berdandan ni bukannye kejap.. org yg datang pun dah nak mula ramai..

mase ni org dh nak mula ramai.. aku sempat snap gambor2 nie.. maklumlah sbuk kat dalam umah..

selepas solat waktu asar plak, kitorang bertolak ke Masjid Batu 8 untuk majlis akad nikah.. majlis akad nikah ni dibuat di masjid oleh kerana ingin menurut wasiat arwah ayah mertua aku nak kan majlis nikah anak2 nyer di buat di masjid nie..

sempat lagi posing dalam masjid k.. hehehehe.. mase nie kak ipar aku senyap jer.. senyum pun macam dpaksa2.. hehehe, mesti berdebar debar kan..

keadaan kat dalam masjid.. family kedua2 belah pun ade..

ni lak mase sesi akad nikah.. hahah.. berpoluh poluh abg ipar aku.. jawapla soalan yg pak imam tu tanyekan ek..

alhamdulillah.. akhirnya selamat sudah.. dah jadi bini orang kak long aku.. hehehe.. lega rasenyr dah selesai.. gambor atas ni mase dilangsungkan upacara membatalkan air semayang.. langsung kat masjid gak.. slepas selesai semua, keluarga pihak lelaki dijemput datang ke rumah untuk menikmati jamuan makan di sana plak..

setelah semuanya selesai.. pada awal pagi raya ke-7.. kitorang gerak balik ke Damansara dulu.. ni gara2 takut tersangkut jem kat jalan nanti.. maklumlah masing2 dh berpusu pusu nak balik.. dan kitorang bertolak balik ke Putrajaya pada esok harinya.. :)


PhotobucketPhotobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin