~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Friday, October 2, 2009

~Coretan 1: Sebelom Raya.. 19hb..~

masing masing berlumba lumba nak balik kampung..
x terkecuali aku n family..

sebelum balik kampung nenek.. aku singgah umah mak aku kat damansara dulu utk konvoi ngan abah aku.. lagipun 2 orang adik aku nak tumpang kete aku, maklumla masing2 dah besar gabak x muat naik 1 kete..

mase aku smpai umah mak aku, mak aku sbuk masak2 katenye takut x sempat nak bbuka kat umah nenek so dia sediakanlah bekalan utk berbuka nanti.. lagipun adik aku yg no 2 tu dh nak balik Lumut semula, mak aku sdiakan bekalan bbuka utk dia gak.. hanya pada hari raya yg ke2 adik aku dapat balik kampung.. sian dia.. 1st time nie kitorang berhari raya x cukup korum adik beradik..

lebih kurang dalam kul 3 lebih petang tu kitorang bertolak balik ke Pahang.. sib baik x jem, cuma banyak kreta je kat jalan.. sampai kat LPT.. Subhanallah.. Hujan punyela lebat.. putih jer x nampak jalan.. x nampak langsung.. dh la aku ni jnis rabun.. takut gak bile tgok jalan macam tu smpai en. hubby pasang 'lampu emergency'.. slow jer..

Alhamdulillah.. dalam kul 6 petang kitorang slamat smpai umah nenek.. smpai2 umah nenek dah ramai yg ada.. Pak Ngah n Family, Acik Jan n Family, Paman Jai n Family dan Paman Joi n wife.. yg lain2 beraya di umah giliran mertua masing2 la kot.. masing2 tgh sbuk masak2.. pastu aku terpandang kat satu tmpat nie.. wallaweiii... KETUPAT DAUN... my peveret.. ni hah gambornyer.. sempat amik gmbar ni jer.. bateri dh nak kong.. sabor jelaa..

hahaha.. niela yg aku jamah masa berbuka pose malam tuh.. sedapppp!!!! lauknyer ayam masak palembang.. kuah kacang.. ayam rendang.. mmg tiap2 tawun nenek aku buat ketupat nih.. aku ni tau makan je, nak ngayam macam semut.. heheheh x pandai..

Selepas je pengumuman yang Hari Raya jatuh pada esok nyer.. pe lagi sonokla sepupu sepapat aku tuh.. hehehehe.. Yeayy.. ESOK RAYA..

Lewat malam sikit adela aktviti mengacau dodol.. gambor xde.. frust betul.. ni sume idea Pak Ngah aku laa.. hehehe.. caiyok! caiyok! Pak Ngah.. yg tukang kaco dodol.. en. hubby, adik laki aku dan pak sedara2 aku la.. disebabkan x cukup gula merah, warna dodolnya kecoklatan sikit.. tapi rasenyer belum cuba belum tau... urmmm.. cedap..

PhotobucketPhotobucket

2 comments:

rosmona said...

hadoi... berpeluh menunggu mrsnano punye entry raya.. lambat bebeno.. org lain sume dah cite open hause, mrsnano still cite sebelom raye lagik.. adoiyaiii...

mai a.k.a ibu leya said...

rosmona : tulah pasai.. xpe2 xpe.. janji mood raye masih ade.. wakakaka..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin