~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 5, 2009

LT Mohd Firdaus, TLDM Lumut..

Haluuu... Salammm...

Sory ye citer ni agak tlambat nak update kat sini...

10 Julai 2009 (Jumaat)

Lebih kurang dalam kul 3 ptg hingga kul 4 ptg kitorang baru bertolak dari Damansara menuju ke Lumut Perak... ni sume gara2 nak p tgok adik aku yg no-2 tu tamat tauliah kat TLDM Lumut, bukan selalu dpat tgok kan... dalam kul 8 mlm kitorang pun smpai dn terus check in kat Lumut Valley Resort bdekatan dengan bandar Lumut... aku pun xtau brape rate utk bilik ni, adik aku yg dh siap tempahkan utk kitorang... hehehe... so utk aktiviti malam tu xdela nak kemana-mana.. maklumlah masing2 penat kan, beli nasi bungkus je itupun paksa en. hubby cari makanan... selebihnya masa utk tido sebab sok paginya kena bangun awai2..

~:: nie la tempat kami 1 family menginap ::~


11 Julai 2009 (Sabtu)

awainya bangun dalam kul 5.30 dh terjaga... kena bsiap cepat sebab adik aku pesan dh awai2.. ada bas menunggu utk pergi ke tempat padang kawad tuh... x pasal2 leya pun aku kejutkan awai2, sian anak ibu yer.. terpisat pisat nak bangun.. pas masing2 dh siap2 lebih kurang kul 6.30pg kitorang kuar bilik dan terus menuju ke tmpat yg patut dituju.. kitorang parking kat KDSI dan terus naik bas menuju ke padang kawat tue..

~:: abah aku (pakai kot n tie) n mak aku (baju hijau)... ::~

~:: masa nie x ramai org lagi.. sempat g snap gambar.. dari kiri adik aku no-3 (baju coklat), adik aku yg last (baju biru), leya, aku n adik aku no-5 (baju oren) ::~

kat bawah ni pic2 yg aku sempat snap masa acara kawad... smart gile diorang kawat... mane xnye adik aku kata sebulan lebih training nak bagi perfect.. adik aku plak ketua perbarisan yg tukang bagi arahan tu.. yg terjerit smpai hilang sore.. sian adik aku smpai kulitnya rentung dek bjemur panas matahari... hehehe... xpe janji ko puas ye, itu keje yg ko pilih.. kitorang skeluarga doakan yg terbaik buat ko..




~:: adik aku yg pegang pedang tu.. masa ni dia mengiringi Yang Di Pertuan Agong utk pemeriksaan perbarisan.. x sangka dapat gak tgok dekat2 ::~

~:: gambar ni diambil selepas abis sesi kawad dan perbarisan sebelum mak n ayah aku kena masuk dewan untuk penerimaan watikah pertauliahan adik aku... cantik r uniform putih ko p-dos::~

~:: bergambar 1 family tapi x cukup korum.. adik aku yg pompuan tu ade kat trengganu xdapat ikut skali.. tukang amik gambar mr. hubby ku... ermm.. nape gambar ni aku nampak gemuk ek, eii x suka... huhuhuh... ::~

~:: gambar ni plak masa dalam dewan selepas acara penyampaian watikah.. alhamdulillah sumenya dh selesai.. skarang ni adik aku digelar LEFTENAN... Tahniah... ::~

bile dh selesai.. kitorang pun brangkat balik ke KDSI tadi dengan menaiki bas yang disediakan.. kecuali abah n mak aku ade jamuan makan tengahari bersama pegawai2 tertinggi, kiranya special punya lunch la.. kitorang adik bradik ni makanan tghari dh disediakan di KDSI, so, lepas makan jer terus kitorang balik hotel... lgpun leya dh x slesa dh panas2.. nak susu lagi.. dier pun dh letih.. nak tunggu abah n mak aku lama lagi, so kitorang balik dulu dan menidorkan diri masing2... abah n mak balik sampai dalam bilik hotel dalam kul 3, kitorang ni sumenye dh tbungkang titon... letih gamaknyer... hehehehe...

Aktiviti petang ialah jalan jalan n soping... hehehehe.... ni antara pic2 yg aku amik... layannn... aku xde beli ape2 pun cuma ade la 2-3 buah tangan untuk member2 opis aku..

~:: kalo pasal bergambar no. 1... ::~

~:: menikmati pemandangan laut... yo yo oo je depa nih... ::~

~:: singgah kat kedai cnderamata.. mak aku tu dh bkenan kat batu serai tu, kenen2 kat abah.. ermm... ::~

~:: terminal jeti nak ke Pulau Pangkor... ::~

~:: bergambar dekat air pancut depan terminal jeti... leya suka sangat, kalo blh nak duk situ jer.. ::~

12 Julai 2009 (Ahad)

Masa untuk pulang ke KL.. kitorang check out pukul 12tghari.. dalam perjalanan balik kitorang singgah kat kedai bawah nih... mak aku beli ikan masin n bilis... murah2.. nanti kalo korang sesekali datang lumut, singgahlah sini yer... berbaloi baloi...


Bye.. Bye... Lumut... akan ku jejaki lagi tempat ini di lain masa...

PhotobucketPhotobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin