~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, August 17, 2009

~Kenduri Kahwin~

~~ SeLamAt PenGanTin BarU ~~

Zulkifli & Roziah

Baru-baru ni pada 02 ogos pakcik aku dah pun selamat melangsungkan perkahwinannya dengan keadaan yang sederhana dan meriah. Pakcik aku ni adalah adik mak aku yang bongsu jadinya ini adalah kenduri kahwin yang last.. nenek aku orang yang paling gembira dan lega setelah semuanya selamat dilangsungkan..


Kronologi Majlis

31 Julai 2009 (Jumaat)
Sebelah malam lepas solat isyak

Majlis Akad Nikah dijalankan di Masjid Kg Sungai Ling, Maran Pahang.. disebabkan lokasi masjid dan umah nenek aku sekangkang kera aje, kitorang n sedara mara yang lain hanya berjalan kaki beramai-ramai... hehehe.. bukan selalu dapat berjalan kaki malam2 ni lagi2 kat area kampung.. sronok...

Bila kitorang sampai je, x nampak pun bayang pihak pengantin perempuan yang sampai, ni kes pengantin lelaki menunggu pengantin perempuan la nih.. isyhh.. glojoh tol je pakcik aku sorang ni.. x sabo2 nak menikah...

Pakcik aku dinikahkan oleh ayah pengantin perempuan sendiri pada malam tersebut.. pada mulanya aku nengok pakcik aku ni relek jer cam xde ape2... hehehe... sebanyak 6 kali lafaz akad nikah dilakukan, uiyoo! banyak nyer... bukannyer aper 3 kali terawal kesalahan dari ayah pengantin perempuan sendiri. Mungkin gugup nak nikahkan anaknya ngan pakcik aku sampai ayah pengantin perempuan tersasul sasul nak baca akad.. ada 1 scene tu dia tersilap menikahkan diri sendiri ngan anak sendiri.. adoii... lawak gilerr.. pakcik aku ni bila dah banyak kali silap mulala dia gabra semacam, tadi elok jer... alhamdulillah dan selamat akad nikah..

~:: Selamat Sudah ::~

^^^^^^^^^^

1 Ogos 2009 (Sabtu)
Rumah Pengantin Perempuan
Majlis Bersanding - Tema Merah Putih

Majlis bersanding di rumah pengantin perempuan, umahnyer xde la jauh sangat dalam kampung yang sama gak.. masa ni aleya x ikut.. aku n hubby n spupu2 je yang pergi.. dapat gak makan semeja ngan pengantin.. hehehe.. pe2 pun malas nak citer panjang, layan la pic ek..


^^^^^^^^^^

2 Ogos 2009 (Ahad)
Rumah nenek aku
Majlis bertandang - tema Ungu

Last day, sesi bertandang umah nenek aku.. orang dh mula datang kul 11 lebih, uishh... aku ni xleh nak g mane2 leya x mau dgn org lain, ayahnyer 4 sure la kena tolong2 keje kenduri kat luar umah.. ramai sedara mara jauh nenek aku datang.. ada yg aku kenal ada yang x kenal.. hehehe, teruk benor aku nih..

gambar ni pun en. hubby yg amik.. pastu bateri camera terus kong, aduiyaii.. lebih kurang 5 lebih petang tu kitorang terus balik KL sebab esoknya aku n mr. hubby keje, g pun aku bawak penumpang.. adik2 aku yg nak exam esoknya...


~ SeKian ~
PhotobucketPhotobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin