~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 6, 2011

~ Stage 1 : 6 Month

Lilypie Breastfeeding tickers


Alhamdulillah.. syukur ke hadrat illahi.. gembira rasanya dihati ini bila saya telah berjaya memberikan susu ibu kepada Laila selama 6 bulan tanpa setitik formula milk pun.. syukur sangat sangat.. dengan azam dan niat yang kuat Alhamdulillah.. berjaya jugak.. terima kasih jugak kepada kawan2 blogger dan orang2 tersayang yang banyak memberikan sokongan dan peranan dalam penyusuan susu ibu ini.. saya xnak jadi macam dulu kesian aleya sekejap je merasa susu ibu.. huhuhu.. walaupun x mendapat cukup susu ibu, ibu tetap sayangkan kedua-dua puteri ibu..


Insyaallah saya akan meneruskan lagi penyusuan susu ibu nie ke peringkat seterusnya sehingga 2 tahun.. doakan saya ye kawan2.. Laila pun dah 6 bulan.. so tiba masanya nak memperkenalkan makanan pulak.. hari ni bangun awal sebab buat bekal bubur nasi untuk laila.. tengahari nanti saya turun bagi makan pulak.. huhuhu... xcited nieh..


Selama 6 bulan saya menyusukan laila ada jugak suara2 sumbang yang kedengaran mengenai susu ibu ni.. tapi biasalah saya.. masuk telinga kiri kluar telinga kanan... hahaha.. buat tak tau aje.. yang penting saya suka apa yang saya buat nie untuk anak2..


nota : baru2 ni saya balik kampung melawat mertua.. sambil nengok anak buah baru saya.. sayangnya dalam usia 2 bln lebih telah diberi susu formula dan nestum.. bila saya tanya kenapa.. jawapnya dah takda susu dan bb lapar.. ermm tersentap saya.. saya kesian tengok anak buah saya tu.. bile dia poo poo najisnya keras.. sian dia mungkin xsedap perut.. bukan saya menunjuk pandai atau berlagak, cuma niat saya untuk berkongsi ilmu bf bersama dengan kak ipar saya tapi kalau dah tak berminat nak bf nak wat camner.. ape boleh saya buat..




Photobucket



3 comments:

az said...

congrat mai:)

amai @ mai said...

az : thanks az! blog ko salah satu sumber inspirasi aku utk bf.. hehehe..

ayukhairy said...

mai : congrats dear...mmm, bukan nak kata apa, selalunya orang2 terdekat kita lagi susah kita nak educate diaorg lagi2 hal bf ni..ayu ada alami kes yg sama seperti mai...kesiannya anak buah mai tu..

selamat mengenalkan solid food pada baby ye..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin