~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Friday, April 29, 2011

Hari Ini.. 7 Tahun yang lepas..

Petang2 cenggini..
Rasa cam nak story sikit..
Cer cerita..

Hari ini... 7 tahun lepas...

29.4.2004
Hari pertama pergi lapor diri dapat bekerja dengan kerajaan..
Hohoho... xcited masa nie.. Syukur Alhamdulillah...
Masa tu semua kawan jumpa kat dewan JPM
Ada sesi taklimat lapor diri dari JPA

Abis taklimat..
Masing-masing dapat surat tawaran tempat pulak..
Hah.. masa ni la macam-macam tempat dok tanya kawan-kawan..
Saya.. masa tu dapat tempat kat Petaling Jaya..
Saya sorang plak tu.. huhuhu... seram sejuk je..
Kawan-kawan lain semua dapat kat Putrajaya..

30.4.2004
Dah dapat tempat..
Lapor Diri tempat bertugas pulak..
Uishh... macam-macam perasaan ada..
Takut.. sronok.. dah la sorang2 aje lapor diri..
Hari pertama lapor diri saya pakai baju kurung kaler hitam bunga2 kecik kaler pink..
Lebih kurang seminggu lebih saya duk di bilik PA Pentadbiran..
Adalah dia tunjuk ajar serba sedikit..

10.5.2004
Akhirnya saya ditempatkan di Bahagian Perkahwinan dan Perceraian
Sehinggalah sekarang... dari pejabat di Petaling Jaya sampailah dah pindah ke Putrajaya
Dah jaga 4 orang bos.. semua non-muslim..
Dari naik bas, naik lrt hinggalah bawak kereta sendiri..
Dulu kurus hinggalah montel tak mau sebut gemuk plak
Dari anak dara hinggalah anak 2..
Diam tak diam...

7 tahun sudah saya bekerja sebagai...

"KAKITANGAN AWAM"

nota : syukur alhamdulillah.. :) nak potong kek boley x..

Photobucket



3 comments:

MamaMaira said...

tahniah kak mai...semoga sukses selalu dalam dunia kerjaya dan famili...amin

ayu said...

tahniah mai..

huhu..teringin nya nak masuk sektor awam..

Auni Arissa said...

Kak Mai, PENJAWAT AWAM lah..he he he...tak sangka!!! dah 7 Tahun kan? he he he...

Gud Luck to all PA's seMalaysia...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin