~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, April 7, 2011

~ Helmet dan Kakak ~

~ dah macam orang bulan ibu tengok kakak nie.. ~

sejak pertengahan bulan januari cerita dah lama baru nak story.. hehehe.. pagi2 masa nak g taska aleya naik motor ngan ayahnye.. kiranya en. hubby hantar aleya la setiap hari waktu kerje.. yang adik plak saya bawak naik kereta..

sebelum nie ok je aleya ikut saya naik kereta g taska.. ntah kenapa ntah ada satu hari tu dia nangis ngamuk2 kat bawah nak ikut en. hubby naik motor.. en. hubby tak nakla bawak sebab takda helmet... en. hubby pun pujuk2 la jugak janji nak belikan helmet untuk aleya.. ermm nak tak nak terpaksala hari tu saya angkut gak naik kereta, bila dah dalam kereta mengamuk still tak berhenti k.. puas pujuk dan tak makan di pujuk.. sampai ada satu tahap my blood go upstairs speakang jap ek.. rasa macam nak jadi hulk hogan plak masa tu.. uishh.. dah la saya ni tengah drive.. aleya plak mengamuk baling2 barang.. sib baik yang si adik diam je.. mata terkebil2 nengok kakak dia nangis..

sejak dari hari tu, en. hubby dah belikan helmet kaler oren ok i like.. terang aje.. dan aleya pegi taska pagi2 naik motor ngan en. hubby.. kesian jugak dengan en. hubby tapi nak wat camne, anak ayahla katakan.. tapi bile balik kerja aleya n adik memang saya angkut sekali naik kereta.. nak tunggu en. hubby jenuh pulak pukul brapa nak sampai kan.. dah la en. hubby tu keje kat KL.. tak tentu masa sampai di Putrajaya nie.. kalau kena time hujan, memang lambat la sampai rumah..

yang best nyer masa mula2 dapat helmet oren tu.. bukan main suka si aleya nie.. siap nak bawak tido.. pastu siap bergaya naik beskal.. asal saya tanya saya nak pinjam, dia bleh cakap "x boleh.. ni kakak punyer.. ibu naik car.." saborjelaa..

cubela bayangkan masa balik kerja nak balik rumah.. jenuh la saya ni mengangkut semua barang.. hbag, beg adik, beg susu adik, beg pam saya, beg aleya n helmet, nak dukung sikecik lagi.. x ke senget jadinyer.. tapi, selalunya aleya sndri angkut beg n helmet dia, kalau datang angin ngada2 dia je xnak bawak beg n helmet dia.. terpaksala hai menunggu sampai en. hubby balik..



1.. 2.. 3.. senyum..
Pesanan Kerajaan Malaysia : Bertimbang rasa di Jalanraya.. Jangan Merempit Nanti Tersepit.. :)


Photobucket



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin