~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 23, 2010

~ Hari Ini.. Di Pagi Jumaat ~

Nasib baik aku tak basah kuyup pergi kerja
nak kata hujan tak jugak.. lagipun cuaca ok je pagi tadi kat putrajaya
pagi tadi masa nak pergi kerja macam biasa la berjalan menuju ke kereta
aleya berjalan kat belakang aku
sibuk kejar kucing kuning tu
aleya memang suka kalau nampak kucing, kalau boleh dia nak kejar sampai dapat
bila dah dapat duk jauh-jauh plak..
ok back to kisah aku pulak..
sedang aku yang terboyot-boyot ni jalan tiba-tiba ada orang simbah air dari atas.. gedebush.. terkejut betul aku.. tak tau air apa.. air lebih jemur kain ke, air siram pokok bunga ker.. sib baik sempat elak, sambil-sambil tu meraba-raba gak la tudung dan baju kalau terkena air ke kan.. aku pandang belakang kot-kot aleya terkena air jugak ke kan.. aku pandang atas.. tengok dah takda orang pun.. pandai pulak ko nyorok ek.. takut la tu.. lain kali agak-agakla cik non oii nama gelaran yang aku bagi.. kalo nak simbah air tu tengok-tengok sikit orang kat bawah.. ada orang lalu ke apa ke.. ishh sabor sabor.. nak kata tempat laluan tu takda orang lalu, tak jugak sebab memang dah jadi laluan orang ramai nak pergi tempat parking.. yang selalu aku dengar kejadian camni berlaku kat flat-flat biasa aje.. tapi benda ni pun berlaku kat KUARTERS KERAJAAN PUTRAJAYA.. sah sah la kakitangan kerajaan jugak.. buat malu aje..
ishh.. walaupun aku ni dari kecik memang dah dibesarkan dalam kuarters maklumlah anak polis.. asyik pindah randah aje.. kuarters la taman permainan masa kecil tapi tak pernah la aku nengok mak aku buang apa-apa dari atas bangunan ke bawah.. ish.. manusia manusia.. takda kesedaran sivik langsung..
-: Pesanan Khidmat Masyarakat :-
Jangan Sesuka Hati Nak Simbah Air Atau Buang Sampah Ke Bawah.. Nasib Baik Tak Kena Kat Korang Tapiiii... Kalau Lepas Ni Korang Pulak Yang Terkena.. Apa Korang Rasa.. Lu Pikirla Sendiri..
Nota : Sori.. N3 kali ni agak beremosi sikit.. Lepas Geram Punya Pasal..

Photobucket

6 comments:

Zaidah said...

teringat masa blum kawin tinggal kat flat..nak jemur baju kena toskan dulu air...cian orang bawah klu kain dia dah kering...dah basah semula...ni main siram aje air kat bawah..satu hari dia plak kena siram..

amai @ mai said...

kak zai : tu la, dh tau duk kuarters kan btimbang rasa la kan.. nak siram air pun tengok2la kat bawah tu dulu, ini idak suka suka je.. ermm..

Ibu Double Q said...

org pn penah kena gak.. tgh syok hanger kain kt ampaian tu sekali org atas curah air ke bawah.. abis satu jemuran tu.. kena basuh balik.. bile kite sound dari bawah, pandai plak die nyorok..senyap sampai la..

amai @ mai said...

konah : sungguh kuang asam org itu.. xkan la x prasan ek.. pelik sungguh org itu.. macam macam..

Ibu Double Q said...

sgt hangin mase tu.. abis org marah2 sambung pulak adik org tlg jeritkan.. eee.. sakit ati sampai arini tk ilang lagi..

amai @ mai said...

konah : kesian kat konah.. org itu kena disekolahkan amik matapelajaran kesedaran sivik, tp masalahnya dah besar gabak xpaham2 yek.. sabor ye konah..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin