~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 21, 2010

~ Jom Baca Buku : Panduan Penyusuan Susu Ibu Bagi Ibu Bekerjaya~

Tajuk Buku : Panduan Penyusuan Susu Ibu Bagi Ibu Bekerjaya
Pengarang : Kumpulan Penyusuan Susu Ibu WP Putrajaya dan Kuala Lumpur
Bil. Muka Surat :54 ms


Buku ni dah lama aku beli, bulan 4 tahun ni rasenye. Aku beli buku ni pun bila telah disuggestkan oleh member aku Az. aku beli buku nie kat kedai ni aje, order online n amik sendiri kat kedai dia, kedai pun takda la jauh sangat, berdekatan dengan pasar borong selangor, sri kembangan. Harga buku ni cuma RM 10 sahaja.

Macam-macam info penting yang kengkawan boleh dapat bila baca buku ni, especially yang memang nak BF anak masing-masing walaupun kita sedang bekerja. Antara tajuk-tajuk yang terdapat dalam buku ni ialah:-

a) Perancangan Awal Untuk Ibu Bekerja Yang Ingin Melakukan Perahan
b) Latihan Memerah
c) Cara Menyimpan Susu Perahan
d) Tips tips sokongan dari para suami dan lain-lain lagi


Isi kandungan buku ini juga terdapat gambar-gambar yang berwarna dan memudahkan untuk kita faham dan praktikkan.. Insyaallah.. memang berbaloi-baloi kata orang..

Ini antara tajuk-tajuk dalam buku ni yang aku snap, kalo nak tengok lebih banyak lagi.. silalah beli yer..


Sejak pregnant 2nd baby ni aku memang dah berazam nak breastfeed sekurang-kurangnya target selama 2 tahun. Masa aleya dulu sempat jugak BF, tapi disebabkan kurangnya ilmu BF masa tu dan kalo tak silap aku sampai 5 @ 6 bulan rasenya aleya sempat BF.. ermm, kesian aleya.. maafkan ibu ye sayang. Jadi untuk 2nd baby ni, memang dah berniat dan berazam nak BF, yang penting sokongan daripada En. Hubby amat penting.. lepas ni tak payah bangun malam ye bang, tak payah bancuh susu anak.. Insyaallah, doakan saya yer kawan-kawan..

oleh kerana sebab itula, bila je dapat tahu pregnant 2nd baby ni terus aku cari maklumat kat internet, tanya kawan-kawan yang breastfeed anak masing-masing especially Az (blog dia aku jadikan sumber semangat aku nak BF 2nd baby.. thanks Az..) hehehe.. nanti aku kaco ko lagi Az pasal BF nih.. jangan marah haa..

kalau ada di kalangan kengkawan blogger yang tahu mana-mana laman web, blog ke, forum ke yang mengenai Penyusuan Susu Ibu ni, minta tinggalkan link yer.. terima kasih atas bantuan kengkawan semua.. ;)


Photobucket

2 comments:

Mrs. Simplicity said...

setju sgt sokongan hubby paling penting. moga mai dpt fully b/f 2nd baby ni ye :)

amai @ mai said...

alyyani : thanks alya.. ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin