~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Monday, July 23, 2012

3 Ramadhan @ Demam Selsema

Assalamualaikum... Salam Ramadhan buat semua kengkawan...
Alhamdulillah, dah masuk hari ke 3 di bulan Ramadhan ini...
Dah ada yang beraya dulu ker... huhuhu...

Start hari pertama puasa hingga ke semalam saya mengalami Demam Selsema..
Mungkin Allah sedang menguji umatnya ketika ini...
Walaupun demam selsema saya masih lagi mampu menunaikan ibadah puasa ini...
Syukur Alhamdulillah...dan hari ini saya bekerja walaupun hidung nie dah rasa macam nak tercabut je... huhuhu....

Selama 2 hari nie, saya berpuasa dan berbuka di rumah sahaja...
Maklumlah en. hubby terpaksa bekerja hari sabtu dan ahad semalam...
Azam saya bulan puasa nie takde beli beli di PARAM...
Kecuali nak beli kuih muih tu terpulang la pada en. suami dan adik saya... dorang je rajin g PARAM...
Saya nak memasak untuk juadah berbuka...tak kisahlah sesimple mana, janji masak untuk keluarga...
Juadah berbuka untuk hari pertama adalah nasi + ikan bakar + sayur buncis goreng + kuih muih
Juadah berbuka untuk hari semalam adalah nasi + ayam masak merah + sayur campur + kuih muih
Gambor memang takde hokey... tuan tanah malas nak amik gambar...

Anak anak pulak...
Si Kakak... pagi pagi lagi dah minta susu kotak... malam sebelum tu, bila ibu tanya "kakak, nak puasa tak?" "Nak...nak"... eiii saborjela...dia leh suh adik dia pose, tapi dia bleh cakap "kakak takpe, kakak besar, kakak kena makan, nanti lapar camne..." adehhh...kakak kakak...patutnyer dah besarla kena puasa sayang oiii... hari ni tak tau la plak dia kat skolah camne...ada jugak bekalkan botol air untuk dia, tapi kalau kat skolah ramai kawan yang berpuasa, haruslah dia pun puasa jugak...takpe sayang belajar sikit sikit ok...

Si Adik plak... asyik nak bergantung aje, aduihh...dahla saya tak sihat, main belasah je si adik nie...skarang dah pandai pilih belah mana nak susu...pas kiri...kanan plak...pas kanan kiri plak...anak anak...saborjela...si adik pulak, bila tanye "adik puasa tak?" anguk anguk... hehehe... puasa la sangat dik oiii....

Okla, saya stop sini dulu...
Nanti kita sambung lagi ek...
Apa juadah untuk berbuka malam nie?
Mehla jejalan tengok blog orang cari idea k...


Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin