~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Monday, January 10, 2011

~ Laila Checkup 3 bulan ~

~ Laila 3 bulan.. suka main jari jemari ~


Kali nie saya bawak laila checkup untuk 3 bulan kat klinik kesihatan presint 3 aje
dekat sikit ngan opis
wat masa ni orang memang tak ramai
lagipun klinik untuk ibu mengandung dan kanak-kanak diasingkan dengan pesakit luar
tapi klinik kat presint 3 nie masih guna sistem secara manual lagi
nama pun klinik baru bukak kan.. mestila ada kelemahan dan akan diperbaiki dari semasa ke semasa kan kan kan..

so, ni result Laila checkup tempohari..

Tarikh : 6/1/2011
Hari : Khamis

Umur : 3 bulan

Berat : 5.9 kg

Panjang : 59 cm

BMI untuk umur : 16.9

Lilitan kepala : 40 cm

Pemeriksaan fizikal : Memuaskan

Aktiviti : Aktif

Warna : Pink

Penilaian Penyusuan : BFOD

Suntikan Imunisasi : Done [DPT(2), Hib(2), IPV(2)]


Next appointment : 8/2/2011 [Selasa]

Usia 3 bulan laila dah pandai :
~ dah mula gelak sikit2
~ buat bunyi bunyian dari mulut seolah-olah macam nak mengadu..

~ suka masuk jari dalam mulut

~ suka tenung jari sendiri
~ kalau lambat bagi nenen suka buat sore ngade2 pastue nangis

~ suka tengok benda bergerak

~ nak ibu @ ayah @ kakak layan dia bile dia mengadu
~ dah pandai masukkan jari dalam mulut
~ baru mula nak ngereng2kan badan

Alhamdulillah.. selesai sudah bab cucuk nie.. tapi kali ni laila nangis la plak mungkin sebab sebelum cucuk tu dia dah ngantuk nak tido pastu nak nenen plak tapi tak puas.. selesai hal kat klinik terus balik opis n antar laila kat taska.. dah siap2 bagi ubat demam sebab badan laila pun dah dedar2.. risau gak kan takut2 kalau dia demam..

nota : saat2 manis bile nengok anak membesar depan mata..

Photobucket

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin