~:: Kata Tuan Umah ::~

"Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Salam Ukhwah buat teman teman lama dan baru yang sudi menjengah blog yang tak seberapa ini. Untuk makluman teman-teman semua, apa yang terkandung di dalam blog ini adalah kepunyaan hak peribadi dan tidak berkaitan dengan sesiapa kecuali ada dinyatakan.

Sekiranya segala isi di dalam blog ini tidak berkenan di mata anda, dengan segala hormatnya dipersilakanlah keluar dari blog ini.

Sebarang komen atau cadangan yang tidak membina tidak akan dilayan sama sekali. Sekian, terima kasih dan Happy Blogging..

Wassalam... "

~:: B My Frenz ::~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, September 6, 2012

~ 6 September 2012 ~

Salam
Dah hari ke 6 dalam bulan September ni
Sekarang ni masing masing sbuk memenuhi jemputan open house kan
Raya kan sebulan...
Makcik nie baru terhegeh hegeh nak naip entry

Hari nie cukup 1 tahun 11 bulan perjuangan breastfeeding saya untuk anak dara kecik nie
Dah nak dekat 2 tahun uoolss...
Alhamdulillah...



Saya dah stop pumping di pejabat sejak bulan pose tempohari
Sekarang saya hanya bekalkan baki baki stok ebm untuk laila di taska
Stok stok dah dikira dan cukup sampai bulan depan
Sekarang dah tak payah bawak beg sekolah lagi *rindu zaman ituu...
Pam yang ada pun dah disimpan rapi untuk kegunaan next bb *insyaallah..
Rindunye zaman zaman pumping kat opis nie...
Mula2 dulu pam kat bilik bacaan je..

Pastu dah malas nak berjalan ke belakang
Pam kat bilik mesyuarat pulak

Disebabkan bilik mesyuarat pun selalu je digunakan
Akhirnya lebih selesa pumping di workstation sendiri

Yang bestnye...ada gak orang tak tahu saya sedang pumping
Bilik saya ni bersebelah ngan bilik bos je pun
Kalau nak masuk bilik bos kene lalu bilik saya dulu
Dengan teknik yang betul dan pemakaian nursing cover yang betul
Orang pun tak prasan :-)

Utk pengetahuan uolls
Bos saya seorang lelaki bukan islam
Mula mula nak pumping di workstation sendiri amatlah segan n macam macam perasaan
Alah bisa tegal biasa orang kate...
Mula mula dia ada gak tegur bunyi apa kat tempat saya
Siap cakap saya pakai mesin urut kaki ke..
Tersipu sipu malu saya bagitau yang saya tengah pumping susu
Sejak dari tu...dia dah x tegur dah...
Kalau dia lalu pun masa saya tengah pumping, dia tak cakap ape2, janji kerje jalan...
Kawan kawan kat opis nie pun kadang tu tak prasan, mane yang dah tahu tu, paham la kalau saya senyap senyap je kat bilik tengah wat projek pumping la tu...
Tu la serba sedikit cerita zaman hebat pumping..
Memang saya akan merindui moment itu...lagi lagi masa time susu tengah banyak, hepi sangat...

Tengah memikir nak buat cabutan bertuah untuk readers yang bertuah pada next month (Bulan Oktober)...sempena laila berumur 2 tahun...
Nantikan ok...

~ mai aka ibu AL ~

posted from Bloggeroid

1 comment:

ieda asrieda is iA said...

mavelous2!!( cam dlm cite ipin ipin tu kak...) haha...best nye anak dpt susu smpai 2 tahun kan???

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin